Daka ramt af hackerangreb – opdateret 11. april

daka amt af hackerangreb

Opdatering 11. april
I dag er muligheden for at anmode omkring ny kode til PIGUP&KO igen blevet tilgængelig. Derfor burde det nu være muligt for alle der bruger PIGUP&KO at komme i gang med at bruge appen som normalt.

Opdatering 8. april
Sms og mailnotifikation kører igen med bekræftelses af tilmeldinger.

Opdatering 7. april
Der er fortsat udfordringer med, at I ikke modtager bekræftelser på tilmeldinger som sms, men man kan nu se oplysningerne i appen som normalt. Så vidt vi kan se, er der ikke tilmeldinger, som går tabt, så selvom man ikke modtager en bekræftelse omkring afhentningstidspunkt eller lignende, så har vi modtaget tilmeldingen.

Hvis du logger af appen 
Vi ved at nogle kunder oplever, at hvis de bliver logget af appen, så kan de ikke logge ind igen. Samtidig er det ikke muligt at få lov til at ændre password, da den meddelelse i skulle modtage fra appen på dette ikke virker. Derfor opfordret vi til, at man anvender tast-selv telefonen 7022 5544 i stedet, hvis man er blevet logget ud. Her skal du logge ind med telefonnummer og CHR nummer.

Du kan også bruge kunde-login

Forsinket fakturering 
Som yderligere konsekvens af hackerangrebet er vi ikke i stand til at udstede den sædvanlige månedsfaktura. Vi håber at kunne udsende jeres faktura i løbet af de næste 14 dage.

Opdatering 6. april
Når man har lavet en tilmelding, kan man nu se i appen, når man har fået afhentet. Den løbende information indtil afhentning virker stadig ikke.

Opdatering 5. april

PIGUP&KO, Kunde-login og Tast-selv-telefon virker igen
Vi har modtaget mange tilmeldinger i weekenden gennem både PIGUP&KO appen og Kunde-login. Systemet har været en smule ustabilt og langsomt, men så vidt vi kan se er alle tilmeldinger kommet ind i vores system. Vores lastbiler har indsamlet hele weekenden, så hvis man stadig har dyr liggende, der ikke er afhentet, må man gerne tilmelde dem igen, for en sikkerheds skyld.

Vi har konstateret, at man hverken modtager sms-bekræftelse, eller kan se bekræftelse af tilmeldinger i appen. Det betyder også, at man ikke får en bekræftelse når vi har afhentet.

Vi arbejder på at løse dette.

Tast-selv-telefonen virker igen 
Det er nu også muligt at bruge tast-selv-telefonen på tlf. 7022 5544. Så alle vores sædvanlige tilmeldingskanaler er tilgængelige igen.
Her skal du indtaste dit telefonnummer og det relevante CHR nummer.

Opdatering 1. april

Du kan nu tilmelde igennem Kunde-login  og PIGUP&KO appen
Vi er stadig ramt af udfordringer med vores systemer, men det er i dag lykkedes at få kunde-login og PIGUP&KO appen op at køre igen, derfor har vi lukket for den midlertidige tilmeldingsformular.

Dit brugernavn er: tilmeldenummer (telefon nummer)
Dit kodeord er: debitor nummer

Det automatiske tilmeldesystem via tast-selv-telefon, er stadig IKKE tilgængeligt og man kan IKKE tilmelde ved at ringe til kundeservice.

Hvis du stadig har dyr liggende, skal de tilmeldes igen 

Vi har afhentet en stor del af jeres tilmeldinger via den midlertidige tilmeldingsformular, men vi vil gerne man tjekker, om man stadig har uafhentede dyr. Hvis man har det, skal man tilmelde disse igen, også selvom man allerede har indtastet dem i den midlertidige tilmeldingsformular. På den måde får vi mulighed for at undgå nogle af de manuelle arbejdsgange vi har haft de sidste dage og så kan det hele indsamles mere effektivt.

En stor opgave venter  
Der er stadig mange tilmeldinger, som venter på at blive afhentet, derfor indsamler vi så meget som muligt i løbet af weekenden, men der vil stadig kunne forekomme uregelmæssigheder.

Vi beklager de gener dette har medført, og håber snart at kunne vende tilbage til et mere almindeligt afhentningsmønster, og så vil vi gerne takke for jeres tålmodighed under hackerangrebet.