Daka SecAnim lancerer PigUp & Ko | En ny app til landmænd

17.06.2015,

Daka SecAnim har udviklet en app til afhentning af døde dyr i dansk landbrug og dyreerhverv. Målet er nemmere bestilling, bedre kundeservice og samtidigt at værne om sikkerheden. PigUp & Ko, hedder den nye gratis app, som nu er tilgængelig til både iOS og Android.

PigUp & Ko appen gør det nemt for de danske landmænd at bestille afhentning af døde dyr, som før blev bestilt telefonisk eller via computer. Ud over landmænd henvender det nye servicetilbud sig også til andre virksomheder, der har at gøre med dyr, såsom opdræt, dyrehospitaler og stutterier. Med PigUp & Ko kan man bestille afhentning af svin, kvæg, får, geder og heste, og man skal kun oprettes én gang, herefter kan koden gives videre til medarbejdere, som så også kan bestille afhentning. PigUp & Ko giver desuden overblik over tidligere bestillinger, hvilket muliggør, at dyr som dør på dagen for allerede bestilte afhentninger, hurtigt kan registreres af landmanden, og tages med i samme omgang.

Landmændene blev første gang præsenteret for PigUp & Ko appen til Agromek messen i Herning og Nutrifair i Fredericia, men nu er den helt klar til lancering og appen er blevet godt modtaget af de landmænd der kørte test på appen:

Når man står i stalden og har gang i både det ene og det andet er det altså noget nemmere lige at gribe mobilen og få det overstået, end at skulle ind og tænde computeren. Vi vil også gerne have dyrene hentet hurtigst muligt, så de ikke er til gene” udtaler landmanden Knud Jeppesen fra Jelling.

PigUp & Ko er et håndgribeligt resultat af Daka SecAnims fokus på at udvikle smarte og lettilgængelige serviceløsninger til landmænd.

De danske landmænd er vores vigtigste kunder i Daka SecAnim, og samarbejdet går helt tilbage til 1930’erne, hvor Daka blev etableret af landmændene selv. Med PigUp & Ko appen bliver vores tilmeldings-service til landmændene forbedret. Vi bestræber os på at gøre vores kundeservice og kundeoplevelser bedre. Vi vil gerne tættere på vore kunder, og det kommer vi bl.a. gennem tiltag som PigUp & Ko appen” udtaler Dakas Logistics Service Manager, Rikke Klitgaard Friis.

PigUp & Ko henvender sig som nævnt til landbrugs- og erhvervskunder. Private hesteejere kan bestille afhentning af døde heste på Daka SecAnims nye webshop på shop.daka.dk.

Læs mere om PigUp & Ko på  http://www.secanim.dk/dk/secdk/landmandsservice/pigup-ko-mobile-app/ .

Henvendelser angående PigUp & Ko rettes til Rikke Klitgaard Friis  rkf@daka.dk eller 51 56 46 74.

Produktbeskrivelse

PigUp & Ko er Daka SecAnims nye app, hvor du hurtigt og nemt kan bestille afhentning af døde dyr. Appen husker dine oplysninger, og du skal derfor kun bruge få klik for at bestille en afhentning. Du kan bruge PigUp & Ko, hvis du er landmand eller erhvervsdrivende og skal have afhentet døde dyr. Daka SecAnim afhenter svin, kvæg, får, geder, heste mm. Formålet er at gøre bestilling af afhentning lettilgængeligt og nemt samt at sikre hurtigere og mere fleksibel indtransport af råvarerne, for at højne kvaliteten af de færdige produkter. PigUp & Ko appen er tilgængelig til iOS og Android.

Her er det muligt at hente et fuldt pressekit for PigUp & Ko.

Pressekittet består af: Pressemeddelelsen, diverse billeder; Daka SecAnim logo.

Legal Notice | Databeskyttelseserklæring | © Daka Denmark A/S, Lundagervej 21, DK-8722 Hedensted, CVR-nr 33776039, +45 7674 5111, daka@daka.dk