Topbanner

Overskrift

 

Hurtig tilmelding = Mindre lugt, mere bæredygtighed og færre overliggende afhentninger

 

I en testperiode fra den 29. april til den 14. september 2019 vil vi i Daka SecAnim måle alle landmænds tilmeldemønster i forhold til to parametre. 

 

1. Korrekt antal dyr og art tilmeldt. 

2. Måling på, om antal tilmeldte dyr pr. dag stemmer overens med et naturligt gennemsnitligt mønster. 

 

Før opstart på denne testperiode er alle landmænd blevet orienteret, og har modtaget status på deres nuværende tilmeldemønstre. Under testperioden vil vi løbende tage kontakt til de landmænd med mest forbedringspotentiale. Under testperioden vi der også komme en samlet orientering, omkring hvordan resultaterne udvikler sig. 

 

Svar på spørgsmål du måske har

 

  • Koster det mere at få afhentet dyr enkeltvis frem for flere af gangen?

 

Nej, du betaler altid pr. stk. dyr vi afhenter, så prisen er den samme.

 

  • Hvorfor er det vigtigt, at jeg tilmelder og placerer døde dyr ud på afhentningspladsen hurtigst muligt efter det er konstateret dødt?

 

En afhentningsplads der er indrettet efter lovmæssige forskrifter, vil dæmpe en acceleration af forrådnelsesprocessen.

 

  • Hvor hurtigt skal jeg tilmelde?

 

Så snart dyret er dødt og anbragt på afhentningspladsen.

 

  • Kan jeg ikke vente med at tilmelde døde dyr til søndag aften?

 

Nej, lovgivningen forskriver, at du tilmelder senest 24 timer, efter dyret er dødt.

 

  • Skaber det ekstra omkostninger for Daka, at hente døde dyr hos mig hver dag i stedet for en gang om ugen?

 

Ja, men kvaliteten af råvaren forbedres og besparelser i produktionen opvejer omkostningerne til øget transport. Samtidig reduceres generne omkring transport og produktion pga. mindre lugt og mindre vægtfylde..

 

  • Hvad er den bedste måde at tilmelde på?

PIGUP&KO appen, den er nem og hurtig at anvende.

 

  • Skal jeg tilmelde et ekstra dyr, hvis jeg allerede har tilmeldt ét, som ikke er blevet afhentet?

Ja, vores dynamiske planlægningssystem tilføjer den nye tilmelding til den eksisterende, også hvis den allerede er planlagt på en bil. Af hensyn til god ruteplanlægning er det afgørende, at vi kender det nøjagtige antal.

 

  • Hvornår skal jeg placere dyret på afhentningspladsen?

Med det samme det er tilmeldt. Det bør være en daglig rutine

 

  • Hvad får jeg som landmand ud af det? 

Hurtigere afhentning, mindre lugt og bedre genanvendelse og så giver det mulighed for at Daka SecAnim kan holde omkostningerne nede. 

 

  • Hvad betyder en senere tilmelding?

 

Jo mere et dyr er gået i forrådnelse jo mere lugt og mindre biodiesel kan vi producere.

 

  • Hvad med smågrisecontainere på køl?

 

Optimal tilmelding af dyr på køl er tirsdag eller onsdag, eller efter behov.

 

 

Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på pigup@daka.dk eller tlf. 7928 4047

 

 

 

Status på testperioden

  • 27. juni - Opdateret brev med aktuel status for uge 24 og 25 udsendes til dem med forbedringspotentiale. Vi ringer også ud til så mange som muligt.

  • 13. juni - Brev med aktuel status for uge 22 og 23 udsendes til dem med forbedringspotentiale. Vi ringer også ud til så mange som muligt.

  • 3. juni - Brev med aktuel status for uge 20 og 21 udsendes til dem med forbedringspotentiale. Vi ringer også ud til så mange som muligt. 

  • 15. maj - Brev med aktuel status for uge 18 og 19 udsendes til dem med forbedringspotentiale. Vi ringer også ud til så mange som muligt. 

  • 26. april - Intro til testperiode sendt til alle kunder

 

 

 

SecAnim callcenter

Mandag - torsdag 07:00 - 16.00

Fredag 07:00 - 15:00

Tlf. 7928 4047




Legal Notice | Databeskyttelseserklæring | © Daka Denmark A/S, Lundagervej 21, DK-8722 Hedensted, CVR-nr 33776039, +45 7674 5111, daka@daka.dk